Łazienka – trendy 2023 na podstawie badań 

Przeczytanie tego artykułu zajmie Ci około 4 minut

Trendy w aranżacji łazienek na rok 2023 to temat, któremu poświęciliśmy już jeden obszerny artykuł. W publikacji skupiliśmy się przede wszystkim na prezentowanych podczas różnych targów i w showroomach propozycjach producentów i projektantów wnętrz. Teraz chcemy spojrzeć na to zagadnienie z odmiennej perspektywy, a więc przez pryzmat wyborów i decyzji samych konsumentów i inwestorów. Zobaczmy, jaką wiedzę i inspiracje przynoszą nam badania amerykańskiego (czyli najbardziej wpływowego i opiniotwórczego) rynku przeprowadzone przez słynny portal Houzz

grohe

Łazienka – trendy 2023 

Główny wniosek z ankiety Badanie trendów łazienkowych Houzz – przeprowadzonej wśród ponad 2500 właścicieli domów, którzy są w trakcie, planują lub właśnie ukończyli remont łazienki – jest taki, że w perspektywie wprowadzania zmian we wszystkich pomieszczeniach mieszkalnych to właśnie gruntowana renowacja lub odświeżenie tego konkretnego wnętrza jawią się jako najbardziej pożądane i priorytetowe. Marine Sargsyan z serwisu Houzz zauważa i podkreśla: 

Łazienki zawsze były najlepszym pomieszczeniem do renowacji i widzimy, że właściciele domów, kierując się zarówno pragnieniami estetycznymi, jak i potrzebami funkcjonalnymi, podwajają obecnie swoje inwestycje w te prywatne sanktuaria. Podczas gdy koszty produktów i materiałów wzrosły z powodu inflacji i zakłóceń w łańcuchu dostaw, działalność remontowa pozostaje silna – podparta wysokim kapitałem własnym i chęcią właścicieli domów, aby pozostać na miejscu, w obliczu ograniczonej podaży mieszkań. 

Marine Sargsyan

Łazienka – trendy 2023. Najważniejsza jest strefa umywalkowa 

Badanie wykazało, że ponad trzy czwarte właścicieli domów (76%) podczas remontu łazienki wymieniło lub zmodernizowało swoją toaletkę, tak aby stała się ona centralnym punktem pomieszczenia. Strefa umywalkowa postrzegana jest jako najlepsze miejsce, by wprowadzić do wnętrza kolorystyczne akcenty. 30% respondentów wybrało naturalne drewno, 14% odcienie szarości, 7% tonacje niebieskie, 5% czarne, a 2% zielone. Trzech na pięciu inwestorów postawiło tutaj na wyposażenie niestandardowe lub pół-niestandardowe (czyli w całości lub częściowo wykonane na zamówienie) zamiast gotowych rozwiązań sklepowych. Coraz większą popularnością cieszy się zastępowanie tradycyjnych szafek umywalkowych blatami łazienkowymi bądź toaletkami podwieszonymi (16%). Najlepszym wyborem na blat łazienkowy zdaniem amerykańskich konsumentów jest spiek kwarcowy (40%).  W dalszej kolejności preferowane są naturalne kamienie: kwarcyt (19%), marmur (18%) i granit (16%). 

Łazienka - trendy 2023

Łazienka – trendy 2023. Style i meble 

Głównym czynnikiem skłaniającym amerykańskich inwestorów do remontu łazienki jest przestarzały styl wnętrza. Nic zatem dziwnego, że 90% ankietowanych postanowiło, że ich nowa łazienka utrzymana będzie w zupełnie innej niż dotąd estetyce. Najpowszechniejszym wyborem jest styl transitional, czyli przejściowy – płynnie łączący w sobie elementy nowoczesne i tradycyjne. Mocną reprezentację mają także konwencje stricte współczesne. 

Amerykanie chętnie wracają do nieśmiertelnego stylu meblowego Shaker. A więc do solidnych frontów opartych na konstrukcji ramowej (4 ramiaki plus panel środkowy). Na taką konwencję zdecydowało się aż 51% badanych. Na nowoczesne, płaskie fronty postawiło 27% ankietowanych. 

Trendy łazienkowe 2023. Kolory 

Badania jednoznacznie podkreśliły modę na łazienki w jednolitych kolorach. Dominują łazienki białe oraz szare. 1 na 10 ankietowanych zdecydował się na łazienkę niebieską. 

Łazienka - trendy 2023
Modne łazienki 2023
Szara łazienka
Szara łazienka
Niebieska łazienka

Modne łazienki 2023. Coraz większe przestrzenie

Jeden na pięciu właścicieli domów podczas remontu zwiększył rozmiar swojej łazienki. Aktualizacja strefy prysznicowej objęła aż 84% remontowanych łazienek. A prawie 4 na 5 właścicieli domów zdecydowało się na powiększenie prysznica – średnio o 25%

Łazienka – trendy 2023. Wszechobecna zieleń 

35% remontujących łazienki postanowiło dodać do swoich aranżacji zielone, roślinne akcenty, co stanowi wzrost o 3% w porównaniu z minionym rokiem. Zdecydowana większość ankietowanych twierdzi, że poprawia to estetykę pomieszczenia. Niektórzy zaznaczają również, że tego typu dekoracje tworzą uspokajające środowisko i przynoszą wiele praktycznych korzyści: oczyszczają powietrze, zwalczają zapachy i bakterie. 

Rośliny do łazienki
Rośliny łazienkowe

Łazienki 2023. Modernizacja instalacji 

W 62% remontowanych łazienek ulepszono także instalacje (3-procentowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem).  Projekty zwykle obejmowały modernizację wentylacji (59%) i instalacji grzewczych (57%). 14% ankietowanych zainwestowało w ogrzewanie promiennikowe (na podczerwień), a 9% bezzbiornikowe podgrzewacze wody. 

Łazienka – trendy 2023. Zaawansowane rozwiązania 

Prawie dwóch na pięciu właścicieli domów dodaje do swoich toalet zaawansowane technologiczne funkcje. Badania potwierdziły znaczący wzrost zainteresowania takimi patenami jak opcja bidetu, elementy samoczyszczące, podgrzewane deski czy wbudowane lampki nocne. 

GROHE trendy 2023
Toaleta myjąca Sensia Arena, złota armatura i dodatki marki GROHE
GROHE Sensia Arena
Toaleta myjąca GROHE Sensia Arena

Czy ten artykuł był przydatny?

Dziekujemy za opinie :)

Dlaczego ten artykuł nie był przydatny?

  • Artykuł był za krótki
  • W artykule było za mało zdjęć
  • Artykuł nie wyczerpał tematu
  • Z artykułu nie dowiedziałem/dowiedziałam się niczego nowego

Skomentuj artykuł: